Vil du jobbe for å sikre sentrale rammer for gjennomføring av anskaffelser og avtaleoppfølging internt i DFØ?

  • Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
  • 2 uker siden
  • Oslo

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Om stillingen

Er du opptatt av offentlige anskaffelser, så har vi en ledig stilling hos oss. Som vår nye fagperson på anskaffelsesområdet vil du arbeide med å videreutvikle den interne anskaffelsesfunksjonen i DFØ. Din arbeidshverdag vil blant annet bestå av å gjennomføre anskaffelser og veilede andre i organisasjonen, og du vil få anledning til å jobbe med et vidt spenn av problemstillinger. Du vil samhandle med øvrige divisjoner i DFØ gjennom ledere, jurister og andre fagspesialister innenfor våre fagområder. Anskaffelsesdivisjonen er en særlig viktig samarbeidspartner og støttespiller for anskaffelsesjuristene i styrings- og økonomiavdelingen Du vil få ansvar for å koordinere et anskaffelsesnettverk på tvers i DFØ.

Du vil være en pådriver for at felles metodikk og verktøy blir forbedret og tatt i bruk, og jobbe for å etablere beste praksis innenfor anskaffelsesområdet i virksomheten. Du skal etablere og drive prosesser, gjennomføre analyser og gi råd med god faglig forankring. Det er viktig at du trives i en rolle som er både operativ og strategisk innenfor anskaffelsesområdet.

DFØs anskaffelsespraksis skal innrettes slik at den bidrar til å fremme innovasjon og bærekraft, herunder redusere skadelig miljøpåvirkning, og fremme klimavennlige løsninger. Samtidig skal vi arbeide for effektive anskaffelser og gode økonomiske betingelser.

Arbeidsoppgaver

De viktigste arbeidsoppgavene dine kommer til å være:

  • bidra til å koordinere anskaffelser i tråd med DFØs samfunnsoppdrag, mål og strategi og gjeldende regelverk, og videreutvikle og bidra til etterlevelse av instruks og rutiner innenfor anskaffelsesområdet
  • bidra til å videreutvikle fagområdet
  • forbedre prosesser og bruk av verktøy og systemer for anskaffelser, avtaleforvaltning og innkjøp internt i DFØ
  • gi råd til ledere og kollegaer innenfor anskaffelsesområdet
  • jobbe operativt med anskaffelser og videreutvikle bruken av DFØs  innkjøpsløsning
  • bistå på andre fagområder i avdelingen

Arbeidsoppgavene vil bli tilpasset din kompetanse og erfaring, og det kan bli aktuelt å bidra i andre oppgaver innen avdelings ansvarsområde.

Om avdelingen du kommer til å jobbe i

Stillingen er plassert i styrings- og økonomiavdelingen i strategi- og fellestjenestedivisjonen. Avdelingen har ansvar for virksomhetsstyring, interne anskaffelser, økonomi, internkontroll, regnskap, prosjektstyring og sikkerhet (fysisk sikkerhet og personellsikkerhet). En viktig oppgave er å støtte direktøren i styringen av DFØ.

Kvalifikasjonskrav

Vi søker deg som har:

  • utdanning innenfor relevant fagområde, for eksempel jus, økonomi eller tilsvarende, på minimum bachelornivå, fortrinnsvis på masternivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • relevant arbeidserfaring innen offentlige anskaffelser og god kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser
  • erfaring med styring og ledelse av anskaffelsesprosesser
  • erfaring med bruk av innkjøpsløsning
  • god økonomi- og regnskapsforståelse
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk

Det er ønskelig at du også har:

  • erfaring med kontraktsoppfølging og bruk av et konkurransegjennomførings- og kontraktsadministrasjonsverktøy
  • ledet nettverk eller arbeidsgrupper/prosjektgrupper
  • erfaring med arbeid med virksomhetsstyring i offentlig forvaltning
  • erfaring med analysearbeid
  • internkontroll og utarbeidelse og oppfølging av styrende dokumenter
  • erfaring fra prosjekt- eller prosessledelse

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som:

  • er god relasjonsbygger og har gode samarbeidsevner
  • har en strukturert og selvstendig arbeidsform
  • tar initiativ, ser løsninger og er ansvars- og resultatbevisst
  • har god rolleforståelse og gjennomføringsevne
  • har evne til å planlegge og håndtere flere oppgaver samtidig
  • kommuniserer tydelig og overbevisende
  • arbeider selvstendig og med høy gjennomføringsevne

Vi tilbyr deg

  • interessante og varierte arbeidsoppgaver i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag – hos oss er du med på å bidra til effektiv ressursbruk i staten
  • et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
  • muligheter for relevante kurs og sertifiseringer
  • en stabil arbeidsgiver med fleksibel arbeidstid (inkludert sommertid), gode velferdsordninger, mulighet for trening i arbeidstiden og bruk av hjemmekontor etter avtale
  • moderne lokaler med en sterk bærekraftprofil, spennende restaurantkonsepter og Nord-Europas største takhage – les mer om teknologibygget Økern Portal her: https://okernportal.no/
  • medlemskap i en av landets beste pensjonsordninger, Statens pensjonskasse spk.no, som også tilbyr deg svært gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger

Du får mange goder av å jobbe i staten. Mer om dem kan du finne på Arbeidsgiverportalen: https://arbeidsgiver.dfo.no

Betingelser

Du vil få stilling som rådgiver eller seniorrådgiver med lønn fra kr 615 700 til kr 879 000, avhengig av kompetansen og erfaringen din. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan vi vurdere noe høyere lønn. Det er seks måneders prøvetid.

Vi hører gjerne fra deg dersom du har spørsmål

Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med økonomidirektør Siri Bergerøy på telefon 415 42 283. Du finner mer informasjon om DFØ på dfo.no. Velkommen som søker hos oss i DFØ!

Mangfold i DFØ

I DFØ tror vi at mangfold gir oss bredere perspektiver, og at medarbeidere med ulik livserfaring og bakgrunn gjør oss i stand til å skape enda bedre løsninger i samfunnsoppdraget vårt. Derfor oppfordrer vi alle til å søke jobb hos oss.

Dersom du har en funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, så kan du bli positivt særbehandlet dersom du krysser av for dette når du søker på stillingen. Vi inviterer alltid minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. Du kan lese mer om positiv særbehandling her: Positiv særbehandling når man søker jobb i staten | Statens arbeidsgiverportal (dfo.no)

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Vitnemål og/eller karakterutskrifter kan du hente fra Vitnemålsportalen (vitnemålsportalen.no). Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Du finner mer informasjon om dette her: Jeg har utdanning fra utlandet | HK-dir (hkdir.no). Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.

Søkerlister

Når søknadsfristen har gått ut lager vi offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra å bli oppført på denne, må du krysse av for og begrunne dette i søknaden din. Vi tar kontakt med deg hvis vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt om å ikke bli oppført på søkerlista.

Om arbeidsgiveren

Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) er statens fagorgan for økonomistyring, gode beslutningsgrunnlag for statlige tiltak, organisering og ledelse i staten, samt for anskaffelser i offentlig sektor. Vi leverer lønns- og regnskapstjenester til rundt 90 prosent av statsforvaltningen og har ansvaret for forvaltning og drift av statsregnskapet og statens konsernkontoordning.

Vi skal bidra til effektiv ressursbruk i offentlig sektor gjennom kompetansetiltak, rådgivning, fellestjenester og utvikling av metoder og verktøy. Vi har om lag 850 ansatte, fordelt på Oslo, Stavanger og Trondheim.

Nøkkelord

innkjøp, anskaffelser, prosjektstyring

Spørsmål om stillingen

  • Kontaktperson: Siri Bergerøy
  • Stillingstittel: Økonomidirektør
  • Mobil: 41 54 22 83
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading