Seniorrådgiver IKT – Leverandøravtaler og Anskaffelser

  • IT, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
  • 3 uker siden
  • Oslo

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Bli en del av vårt team for å øke teknologisk innovasjon og effektivitet i Helse Sør-Øst

Det kreves større teknologiske endringer for Helse Sør-Øst og sykehusene de kommende årene. IKT er en svært viktig innsatsfaktor og leverandørene som benyttes spiller en avgjørende rolle. Mer effektiv bruk av leverandører er på den strategiske agendaen til Sykehuspartner og avdeling Leverandørhåndtering har en nøkkelrolle i dette arbeidet.

Sykehuspartner skal øke bruken av Kunstig intelligens i behandlingen av pasientene. Vi søker nå en medarbeider som blant annet vil jobbe med KI-avtaler i seksjonen Leverandøravtaler og Anskaffelser, som er en av to seksjoner under Leverandørhåndtering. Seksjonen har som hovedoppgave å forvalte leverandøravtalene som Sykehuspartner har inngått og som underbygger våre tjenester for Helse Sør-Øst. Spend på avtalene er i størrelsesorden 3 milliarder NOK pr år, fordelt på hundrevis av avtaler. Du vil få mulighet til å forme din rolle og faglige kompetanse gjennom ulike prosjekter og leveranser.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver i teamet for kliniske applikasjoner vil blant annet være:

  • Gjennomføre og lede anskaffelsesprosjekter, også i samarbeid med Sykehusinnkjøp
  • Gjennomføre minikonkurranser og avrop på avtaler
  • Følge opp og forvalte inngåtte IKT-avtaler i tett samarbeid med prosjekter og faglige enheter
  • Gi råd og støtte til brukere av avtalene
  • Bidra til utvikling av fagområdet

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning
  • Erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser, helst innen IKT
  • Erfaring fra og interesse for tilbuds- og avtalearbeid, inkludert prising, evalueringsmodeller og kontraktsforhandlinger
  • Det er en fordel med prosjektledererfaring, og kjennskap til smidig metodikk
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk
  • Kjennskap til LOA/FOA er en fordel
  • Kjennskap til SSA-malene

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samtidig som du trives med å arbeide selvstendig
  • Løsningsorientert, analytisk og strukturert
  • Initiativrik og faglig engasjert med kommersiell teft og god teknologiforståelse
  • Personlig egnethet og egenmotivasjon vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Hos oss blir du en del av et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Godt og uformelt arbeidsmiljø i en av Norges største IKT-organisasjoner Vi tilbyr fleksibel arbeidstidsordning, med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor. Lønn er etter avtale og du får gode forsikrings- og pensjonsvilkår. Det er gode muligheter for et balansert jobb-fritidsliv med 37,5 timer arbeidsuke og overtidsordning.

Om arbeidsgiveren

Sykehuspartner –  vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.

Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.

Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste.  Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.

Sykehuspartner har ca 1800 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.

Sykehuspartner er miljøsertifisert.

Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.

  • Sektor:Offentlig
  • Sted:Hoffsveien 1D, 0275 Oslo
  • Hjemmekontor:Delvis hjemmekontor
  • Bransje:IT, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
  • Stillingsfunksjon:Kontor og administrasjon, Rådgivning, Økonomi og regnskap
  • Arbeidsspråk:Norsk

Nøkkelord

Forvaltning, Helseteknologi, Digitalisering, Anskaffelser, Kontrakt

Spørsmål om stillingen

  • Kontaktperson:Morten Angell Berg
  • Stillingstittel:Seksjonsleder
  • Telefon:48 16 14 16
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading