Saksbehandlere lønnstjenester

  • IT, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
  • 3 uker siden
  • Rogaland

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 2 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Saksbehandlere lønnstjenester

Gjennom effektiv ressursbruk i staten kan vi løse enda flere oppgaver for fellesskapet og støtte opp om viktige samfunnsmål. Dette er kjernen av samfunnsoppdraget vårt i DFØ! For å realisere visjonen om effektiv ressursbruk i staten jobber vi langs mange spor, og nå søker vi deg som vil bli med på laget.

Lønnsdivisjonen i DFØ ligger i Stavanger og er et av de mest effektive tjenestesentrene i Europa, men vi stopper ikke der og vil styrke laget med flere: 

Saksbehandlere lønnstjenester

Vi ser etter deg som har kompetanse og interesse innenfor lønnsprosesser. Du motiveres av å kombinere driftsoppgaver med prosjektarbeid og utviklingsoppgaver.

Arbeidsdagen er variert og inkluderer: 

  • fag- og driftsoppgaver innen SAP-lønn
  • behandling og oppfølging av NAV-refusjon
  • faglig brukerstøtte og -rettledning til statlige virksomheter
  • deltakelse i faggrupper og effektiviseringsinitiativ
  • opplæring internt og for kunder

Avdelingen tilhører lønnsdivisjonen som leverer tjenester innen lønn og HR på SAP-Plattform til statlige virksomheter. Tjenestene våre når flere enn 200 000 mottakere, som tilsvarer nær 90% av de som får lønn eller honorar i staten. Stillingen er tilknyttet avdeling for utbetaling, rapportering og refusjon hvor vi er i rett over 40 engasjerte medarbeidere fordelt på to seksjoner. Arbeidsoppgavene inkluderer å sette sammen lønnsfiler for bank og regnskap, rapportere inntekt og pensjonsgrunnlag til Skatteetaten og Statens pensjonskasse, samt kreve inn NAV-refusjon på vegne av kunder. Seksjonen leverer også ressurser til ulike prosjekter og bidrar til kompetanseheving både internt og hos kunder. Ved opptak av nye kunder, tjenesteutvidelser samt teknologi- og prosessutvikling stiller vi med fagressurser. Vi holder til i fine lokaler i Stavanger sentrum og er i dag over 300 medarbeidere i et faglig sterkt, uformelt miljø med høy trivsel.

Kvalifikasjonskrav

Vi søker deg som har:

  • minimum bachelorgrad innen relevant fagområde
  • kjennskap til administrasjon eller tjenesteproduksjon
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • interesse for IT og god teknologisk forståelse

Følgende erfaringer kan også være relevante:

  • erfaring fra prosjektarbeid og/eller prosjektledelse
  • erfaring med lønnsrelaterte oppgaver
  • erfaring med NAV refusjon
  • kjennskap til SAP lønn

Personlige egenskaper

Du tar initiativ, har godt humør, og trives i et uformelt miljø der kunnskaps- og kompetansedeling er en forutsetning for å lykkes. Du evner å kombinere høy faglig standard og presisjon med god serviceinnstilling. Du har høy faglig integritet, ønsker å utvikle deg over tid og er endringsvillig. Du er motivert, trives med å jobbe i team, og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

Vi tilbyr deg 

  • spennende arbeidsoppgaver i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag – hos oss er du med på å bidra til effektiv ressursbruk i staten
  • et stort fagmiljø med dyktige medarbeidere, tilbud om relevante kurs og sertifiseringer, samt gode karrieremuligheter hos en stabil og langsiktig arbeidsgiver
  • en stabil arbeidsgiver med fleksibel arbeidstid (inkludert sommertid), gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
  • lyse og moderne lokale i Mediegården i Stavanger sentrum
  • medlemskap i en av landets beste pensjonsordninger, Statens pensjonskasse spk.no, som også tilbyr deg svært gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger

Du får mange goder av å jobbe i staten. Mer om dem kan du finne på Arbeidsgiverportalen (arbeidsgiver.dfo.no)

Betingelser

Stillingen vil bli plassert som førstekonsulent eller rådgiver med lønnsplassering mellom kr 520 000 og kr 650 000 pr år avhengig av kompetanse og erfaring. Ved ansettelse er det prøvetid på 6 måneder. Dersom du får tilbud om stilling, må du legger frem utvidet politiattest før ansettelse.

Vi hører gjerne fra deg dersom du har spørsmål

Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med avdelingsdirektør Hilde Grude på telefon 934 88 106, eller fungerende seksjonssjef Alexander Halvorsen på telefon 940 39 401. Du finner mer informasjon om DFØ på dfo.no. Velkommen som søker hos oss i DFØ!

Mangfold i DFØ
I DFØ tror vi at mangfold gir oss bredere perspektiver, og at medarbeidere med ulik livserfaring og bakgrunn gjør oss i stand til å skape enda bedre løsninger i samfunnsoppdraget vårt. Derfor oppfordrer vi alle til å søke jobb hos oss.

Dersom du har en funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, så kan du bli positivt særbehandlet dersom du krysser av for dette når du søker på stillingen. Vi inviterer alltid minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. Du kan lese mer om positiv særbehandling her: Positiv særbehandling når man søker jobb i staten | Statens arbeidsgiverportal (arbeidsgiver.dfo.no)

Praktisk informasjon om søkeprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Vitnemål og/eller karakterutskrifter kan du hente fra Vitnemålsportalen (vitnemålsportalen.no). Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Du finner mer informasjon om dette her: Jeg har utdanning fra utlandet | HK-dir (hkdir.no). Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.

Søkerlister
Når søknadsfristen har gått ut lager vi offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra å bli oppført på denne, må du krysse av for og begrunne dette i søknaden din. Vi tar kontakt med deg hvis vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt om å ikke bli oppført på søkerlista.

Om arbeidsgiveren

Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) er statens fagorgan for økonomistyring, gode beslutningsgrunnlag for statlige tiltak, organisering og ledelse i staten, samt for anskaffelser i offentlig sektor. Vi leverer lønns- og regnskapstjenester til rundt 90 prosent av statsforvaltningen og har ansvaret for forvaltning og drift av statsregnskapet og statens konsernkontoordning.

Vi skal bidra til effektiv ressursbruk i offentlig sektor gjennom kompetansetiltak, rådgivning, fellestjenester og utvikling av metoder og verktøy. Vi har om lag 850 ansatte, fordelt på Oslo, Stavanger og Trondheim.

Nøkkelord

SAP, Lønn, brukerstøtte, nav refusjon, prosjektarbeid

Spørsmål om stillingen

  • Kontaktperson: Hilde Grude
  • Stillingstittel: avdelingsdirektør
  • Mobil: 93 48 81 06
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading