Ønsker du å jobbe i skjæringspunktet IKT og helse innenfor et av Helse Sør-Østs viktigste satsningsområder?

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Arbeidsgiver: Sykehuspartner HF
Stillingstittel: Rådgiver IKT
Frist: 26.05.2024
Ansettelsesform: Fast

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: Jan Rune Bjørkeng
Stillingstittel: Seksjonsleder
Telefon: 40 00 02 16

Bli kjent med Sykehuspartner HF

Er du på utkikk etter en arbeidshverdag fylt med faglige utfordringer og meningsfylte oppgaver i en av Nordens ledende IKT-bedrifter, med et tydelig og engasjerende samfunnsoppdrag?

Sykehuspartner er en stor organisasjon i en sektor i rivende utvikling og har mange spennende, meningsfulle og utfordrende oppgaver som ligger fremfor oss. Nå søker vi etter en høyt motivert og løsningsorienterte rådgiver IKT. Helse Sør-Øst står ovenfor store og spennende endringer de kommende årene, og helseforetakene og Sykehuspartner har høye ambisjoner. Helselogistikk er et av de viktigste satsningsområdene til Helse Sør Øst.

Helselogistikk handler i stor grad om å redusere unødvendig venting for pasientene, og å lette helsepersonells hverdag ved bedre flyt av arbeidsoppgaver og logistikk. Helselogistikk er under etablering gjennom et regionalt utviklingsprosjekt, og er svært etterspurt av alle helseforetakene i regionen. Oppgavene er svært varierte og du vil få en sentral rolle i etableringen av nye tjenester, forvaltning og utviklingen av disse.

Sykehuspartner HF søker en engasjert og dyktig Rådgiver IKTtil å bidra til effektiv sakshåndtering i vår organisasjon. Som rådgiver vil du være ansvarlig for å sikre flyt i håndteringen av saker innen din faggruppe, samtidig som du vil være et viktig kontaktpunkt mot andre faggrupper i eget og andre virksomhetsområder, samt samarbeidspartnere på Helseforetakene.

Du blir en del av et sterkt team som består av kompetente og hyggelige rådgivere, og organisatorisk tilhøre enheten Pasient og informasjonstjenester i Sykehuspartner.

Stillingen kan ha arbeidssted Oslo eller Lillehammer – oppgi ønsket arbeidssted i søknaden.

Arbeidsoppgaver

Vi løser mange spennende oppgaver, noen eksempler på dette er:

  • Holde øye med og ha kontroll på køene i vårt ITSM system- Koordinere og sikre smidig håndtering av innkommende forespørsler og incidenter
  • Fungere som et operasjonelt og tilgjengelig kontaktpunkt for faggrupper og Helseforetak. Være første eskaleringsledd
  • Være kontaktpunkt for leverandør og bistå med tilgangsstyring.
  • Ansvarlig for tildeling av Incidents, Incident Tasks, Request Tasks, Problem Tasks og Change Tasks i IT Service Management-verktøyet
  • Saksløsning og koordinering av operative oppgaver innenfor SLA og gitte frister
  • Andre oppgaver og ansvarsområder kan tillegges stillingen ut i fra erfaring/kvalifikasjon

Kvalifikasjoner

  • Relevant formell utdanning innen IKT
  • Relevant erfaring med sakshåndtering og brukerstøtte i et ITSM verktøy
  • God teknisk forståelse – kjennskap til ITIL-rammeverket teller som en fordel
  • Erfaring med håndtering av saker for løsninger med høy kritikalitet er en fordel
  • Kjennskap til Imatis eller tilsvarende løsninger innen Helse IKT vil telle som en fordel

Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for manglende formell kompetanse

Personlige egenskaper

  • Selvgående og handlekraftig med evne til å ta initiativ
  • Sterke kommunikasjonsevner og evne til å bygge gode relasjoner
  • Høy fokus på kundetilfredshet
  • Analytisk og strukturert med evne til å finne løsninger
  • Multitasker med evne til å tilpasse seg endringer raskt
  • Stor arbeidskapasitet og fleksibilitet

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Interessante, meningsfylte og utfordrende arbeidsoppgaver i et spennende miljø med god takhøyde
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø med dyktige kollegaer. i en av Norges største IKT-organisasjoner
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksibel arbeidstidsordning og hybrid ordning for hjemmekontor og fysisk oppmøte
  • Lønn etter avtale

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista.
Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.

Om arbeidsgiveren

Sykehuspartner –  vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.

Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.

Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste.  Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.

Sykehuspartner har ca 1800 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.

Sykehuspartner er miljøsertifisert.

Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Sektor: Offentlig
Sted: Hoffsveien 1D, 0275 Oslo
Flere arbeidssteder: JERNBANEGATA 13, 2609 Lillehammer
Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
Bransje: Helse og omsorg, IT
Stillingsfunksjon: IT drift og vedlikehold / Drift/Operations
Arbeidsspråk: Norsk

Nøkkelord

ehelse, helselogistikk, IKT, forvaltning

motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading