Innholdsprodusent/rådgiver Sosiale Medier

  • Medie -og innholdsproduksjon, PR, informasjon og kommunikasjon, Markedsføring og annonsering
  • 2 uker siden
  • Oslo

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Er du vår nye SoMe Performance Marketing-rådgiver?

Vil du ta på deg landslagssdrakta og jobbe for en bærekraftig utvikling for norsk reiseliv?

Visit Norway jobber hver dag for å skape engasjement og reiselyst blant potensielle reisende og er nå på jakt etter en SoMe Performance Marketing-rådgiver til vårt B2C Stories-team for å styrke laget på optimalisering og performance.

Som SoMe Performance Marketing-rådgiver vil du være med å utvikle Visit Norways tilstedeværelse i digitale kanaler. Du vil jobbe med data og datafangst for å maksimere effekt på tvers av kanaler og segmenter, med særlig fokus på paid search og paid social. Du blir gira av å prøve å treffe de rette folka med det riktige budskapet og er nysgjerrig på hva som skaper engasjement og effekt. Du liker å lære, undersøke og dele funn som er nyttig for resten av teamet.

Vi ser etter en strukturert og analytisk person som syns algoritmer er spennende. Du er genuint nysgjerrig på hva og hvordan Visit Norway kan nå de rette menneskene i rett kanal. Du evner å forstå deg på segmenter og hvordan kundereisen må tilpasses for å fungere optimalt.

Kvalifikasjoner:

  • Brennende engasjement for performance-markedsføring
  • Høyere utdanning innen markedsføring eller digital kommunikasjon
  • Minimum to års erfaring innen digital markedsføring, med spesialisering innen performance-markedsføring, gjerne byråerfaring
  • Erfaring med verktøy som Meta Ads Manager, TikTok Ads, Google Analytics, Google Ads, samt CRM-systemer
  • Dokumenterte resultater innen optimalisering av kampanjer i digitale kanaler
  • Sterk analytisk sans og evne til å ta datadrevne beslutninger
  • Erfaring med A/B-testing, målgruppesegmentering og innsiktsbasert markedsføring
  • Forståelse for SEO-optimalisering av innhold
  • Sterke kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
  • Fordel med kjennskap til reiselivsbransjen, men ikke et krav

Ansvarsområder:

  • Utvikle og implementere performance marketing-strategier for å tiltrekke og engasjere relevante målgrupper internasjonalt
  • In house-annonsering på Meta og TikTok
  • Optimalisere kampanjer løpende ved hjelp av analyser og A/B-testing for å sikre maksimal effekt og engasjement
  • Være rådgiver for kollegaer på teamet og andre i Visit Norway
  • Samarbeide tett med eksterne byråer for å utvikle tilpasset annonsemateriell og målrettet innhold.
  • Anvende avansert målgruppesegmentering og innsikt fra CRM og andre datakilder for å drive mer effektiv markedsføring
  • Overvåke og analysere always on-aktiviteter i Visit Norways SoMe-kanaler og in house-kampanjeresultater, lage rapporter og dele innsikt som kan bidra til videre strategiske beslutninger
  • Holde deg oppdatert på de nyeste trendene innen performance marketing og markedsføring, samt utvikle og foreslå nye metoder og verktøy som kan forbedre resultater
  • Content og community management

Som person har du et brennende engasjement for performance markedsføring, og er strategisk og resultatorientert. Du har et øye for detaljer, er kreativ og initiativrik, og er dyktig på å komme med innovative løsninger.

Hos oss får du en spennende mulighet til å bidra til å markedsføre Norge som destinasjon, og du vil bli del av et engasjert team med fagspesialister innen digital markedsføring.

Søknadsfrist: 2. februar.

Mer informasjon får du hos avdelingsleder Anne-Signe Fagereng eller Nina Mariann Øvergård.

Om arbeidsgiveren

Innovasjon Norge er statens og fylkeskommunenes virkemiddel for verdiskapende næringsutvikling i hele landet. Våre mål er flere gode gründere, flere vekstkraftige bedrifter og flere innovative næringsmiljøer i Norge. Med kunderettede enheter i alle landets fylker og i over 20 land verden over har vi som visjon å gi lokale ideer globale muligheter. Innovasjon Norge har ca. 700 ansatte. Innovasjon Norge skal kjennes som en pådriver for innovasjon i norsk næringsliv – med vekt på verdiene; Koblende, Ansvarlig og Nytenkende.

Nøkkelord

innovasjon, SoMe, visit norway, marketing, markedsføring

Spørsmål om stillingen

  • Kontaktperson: Anne-Signe Fagereng
  • Stillingstittel: Avdelingsleder
  • Telefon: 41 66 88 36
  • Kontaktperson: Nina Mariann Øvergård
  • Stillingstittel: Seniorrådgiver
  • Telefon: 90 66 03 90
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading