Infrastrukturkoordinator MTU

  • Bygg og anlegg, IT, Konsulent og rådgivning
  • 1 uke siden
  • Oslo

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Bli en nøkkelressurs i infrastrukturen av nye sykehusbygg!

Avdeling Prosjektledelse Bygg IKT i Sykehuspartner har ansvar for ledelse og styring av IKT-leveranser til nye sykehusbygg-prosjekter i Helse Sør-Øst. I løpet av de neste ti årene skal vi levere IKT-løsninger til over ti nye sykehus. Prosjektene våre varierer i størrelse, kompleksitet og varighet – fra modernisering av eksisterende bygg til etablering av helt nye sykehus. Blant prosjektene vi jobber med, finner du: Nytt sykehus i Drammen, Nye Aker sykehus, Nye Rikshospitalet, Livsvitenskapsbygget, nytt psykiatribygg ved AHUS og Sørlandet sykehus.

Nå søker vi etter flere dyktige kollegaer som vil være med på laget! Hos oss blir du en del av et engasjert og tverrfaglig team som jobber tett sammen for å levere kvalitet i alle ledd. Vi har fokus på samarbeid og utvikling – og vi ser alltid etter nye, smarte og mer effektive måter å løse oppgavene våre på, med et kontinuerlig fokus på forbedring og innovasjon.

Arbeidsoppgaver

Infrastrukturkoordinator innen Medisinsk Teknisk Utstyr (MTU) er en del av teknisk koordineringsgruppe som:

  • skal være pådriver for kartlegging av behov for IKT-infrastruktur og innhente nødvendig informasjon fra enterpriseansvarlige/leverandører av byggteknisk og medisinsk- teknisk utstyr som skal installeres i et nytt sykehus
  • i samarbeid med de respektive entrepriseansvarlige i byggeprosjektene sørge for at:
    • underlag for bestilling av IKT-infrastruktur og integrasjoner blir utarbeidet
    • leveranser av infrastruktur- og integrasjonstjenester blir overlevert til bestiller
  • skal bidra til å etablere teknisk koordineringsgruppe bestående av blant annet IKT-arkitekter, integrasjonsstøtte og løsningsdesigner.
  • skal lede arbeidet med å få frem et omforent bestillingsunderlag til utarbeidelse av infrastruktur- og integrasjonstjenester
  • skal fremskaffe nødvendig teknisk dokumentasjon
  • skal følge opp infrastruktur- og integrasjonsleveranser
  • har ansvar for oppfølging av leverandørenes behov og bestillinger

Kvalifikasjoner

  • Bachelor eller høyere utdanning innenfor relevant fagområde. Lang og relevant erfaring kan kompenseres for manglende utdanning
  • Må ha inngående teknisk forståelse og erfaring fra arbeid med tekniske miljøer og IKT infrastruktur
  • Bør ha erfaring som prosjektleder
  • Bør ha erfaring fra helsesektoren, og gjerne med medisinskteknisk utstyr

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.

Personlige egenskaper

  • Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende.
  • Må ha evne til å arbeide strukturert, systematisk og selvstendig
  • Må ha gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner
  • Proaktiv, løsningsorientert og ha et sterkt leveransefokus
  • Evne til å se helhetlig -sammenhenger og avhengigheter mellom organisasjon, system og prosess
  • Gode evner til samarbeid og ledelse, der du trives å motivere andre

Vi tilbyr

Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre. Stillingen som Infrastrukturkoordinator vil ha stillingskode rådgiver/seniorrådgiver.

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.

Om arbeidsgiveren

Sykehuspartner –  vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.

Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.

Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste.  Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.

Sykehuspartner har ca 2000 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.

Sykehuspartner er miljøsertifisert.

Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Nøkkelord

Infrastruktur, Integrasjonsleveranser, Byggteknisk, Prosjekt, IKT

Spørsmål om stillingen

  • Kontaktperson: Liz Tandberg
  • Stillingstittel: Seksjonsleder
  • Mobil: 46 93 05 63
  • Kontaktperson: Åge Furset
  • Stillingstittel: Teamlead Infrastrukturkoordinering
  • Mobil: 90 24 42 71
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading