Forvalter/Konsulent – Helselogistikk

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Ønsker du å jobbe med samfunnskritiske IKT tjenester innenfor et av Helse Sør-Østs viktigste satsningsområder?

Ønsker du en faglig utfordrende og meningsfull arbeidshverdag i en av Nordens største IKT-bedrifter, med et brennende og engasjerende samfunnsoppdrag?
Da må du lese videre.

Sykehuspartner er en stor organisasjon i en sektor i rivende utvikling og har mange spennende, meningsfulle og utfordrende oppgaver som ligger fremfor oss. Nå søker vi etter høyt motiverte og løsningsorienterte medarbeidere. Helse Sør-Øst står ovenfor mange spennende endringer de kommende årene. Helseforetakene, sykehusene og Sykehuspartner har høye ambisjoner på ny teknologi i både gamle og nye bygg.

Helselogistikk er et viktig satsningsområde. Det handler i stor grad om å redusere unødvendig venting ved å lette helsepersonells hverdag ved bedre flyt av arbeidsoppgaver og mer effektiv kommunikasjon gjennom tale, chat, meldinger og alarmer.
Løsninger for Helselogistikk er under etablering gjennom et regionalt utviklingsprosjekt oger svært etterspurt av alle helseforetakene i regionen.
Oppgavene er svært varierte og du vil få en viktig rolle i etableringen av nye tjenester, forvaltning og utviklingen av disse. Itillegg vil du jobbe med utvikling, drift og forvaltning av eksisterende alarm ogmeldingstjenester.

Vi ser etter deg som ønsker å bli en deltaker i vårt team som består av dyktige og hyggelige konsulenter med organisatorisk tilhørighet i seksjon for Telekommunikasjon i Sykehuspartner. Du har gode samarbeidsevner som evner å se helhetsbildet samtidig som du kan løse nødvendige operativedaglige oppgaver. Det er en fordel om du har evne og ønske om dypere teknisk forståelse. Har du erfaring fra kommunikasjon,alarmanlegg, nettverk eller lignende vil det være et pluss. Vi tør å påstå at du har muligheten til å bli en av landets beste innenfor faget ved å jobbe sammen med dette teamet.

Nyutdannedeinnenfor IKT-området oppfordres også til å søke.

Du må i kortere og/eller lengre perioder regne med reising.

Arbeidssted kan være Oslo, Drammen, Porsgrunn, Grimstad, Hamar, Lillehammer, eller Fredrikstad.

Aktuelle kandidater vil bli kontaktet og intervjuet fortløpende.

Arbeidsoppgaver

Vi løser mange spennende oppgaver, noen eksempler på dette er:

  • Daglig drift og forvaltning av våre tjenester
  • Delta i relevante prosjekter og leveranser
  • Bidra i arbeid med videreutvikling av tjenesten
  • Oppfølging og samarbeid med kunder, leverandører og andre fagenheter
  • Delta i arbeid med konfigurasjon og test av nye versjoner
  • Andre oppgaver og ansvarsområder kan tillegges stillingen ut i fra erfaring/kvalifikasjon

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning (F.eks.: IT-ingeniør / Bachelor / Master /Helseinformatikk/ Helsefaglig Bachelor med interesse av IT og helse)
  • Kjennskap til eller erfaring med kunde- og leverandøroppfølging
  • Grunnleggende kunnskap om telekom- og nettverksfaget er ønskelig, men ikke et krav
  • God teknisk forståelse og evne til å tilegne seg ny kunnskap
  • Ønskelig med kjennskap til ITIL-rammeverket, men dette er ikke et krav
  • Erfaring fra helsevesenet og forståelse av kliniske arbeidsprosesser er en stor fordel
  • Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for manglende formell kompetanse
  • Innehar førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Uredd, selvdreven, proaktiv og med stor gjennomføringskraft
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Service- og kundeorientert
  • Analytisk, strukturert og løsningsorientert
  • Evne til å håndtere mange aktiviteter samtidig og til å snu fokus raskt om nødvendig
  • Stor arbeidskapasitet og fleksibilitet
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Interessante, meningsfylte og utfordrende arbeidsoppgaver i et spennende og kompetent fagmiljø med god takhøyde
  • Godt og uformelt arbeidsmiljø i en av Norges største IKT-organisasjoner
  • Stor grad av frihet og påvirkningsmuligheter
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.

For noen systemtilganger i Sykehuspartner vil det som følge av lovpålegg være krav om fremvisning av pass eller nasjonalt/Europeisk ID-kort.

Karakterer og vitnemål legges ved via Vitnemålsportalen

Om arbeidsgiveren

Sykehuspartner –  vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.

Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.

Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste.  Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.

Sykehuspartner har ca 1800 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.

Sykehuspartner er miljøsertifisert.

Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.

  • Sektor:Offentlig
  • Sted:0275 Oslo
  • Hjemmekontor:Delvis hjemmekontor
  • Bransje:IT
  • Stillingsfunksjon:IT drift og vedlikehold / Drift/Operations
  • Arbeidsspråk:Norsk

Nøkkelord

IT, IKT, Helse, Helselogistikk, Kommunikasjon

Spørsmål om stillingen

  • Kontaktperson:Pål-Øivind Kjeserud
  • Stillingstittel:Enhetsleder
  • Telefon:97 04 68 62
  • Kontaktperson:Tommy Andreas Slaatsveen
  • Stillingstittel:Seksjonsleder
  • Telefon:91 86 63 74
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading