Fagkoordinator Psykisk helse og rus, Grimstad kommune

  • Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
  • 3 uker siden
  • Agder

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Psykisk helse og rus søker fagkoordinator. Fagkoordinator har ansvaret for fag og utvikling i hele tjenesten. Tjenesten har mange ulike lokasjoner, og fagkoordinator vil jobbe med flere ulike yrkesgrupper.

Tjenesten har 62 årsverk og består av to virksomheter: forebygging og rehabilitering og sosialambulerende team.
Virksomhet forebygging og rehabilitering består av:

Psykisk helsearbeidere: samtale og gruppeoppfølging.
Ruskonsulenter: individuell oppfølging.
Innsatsteam: tidlig innsats, samtaleoppfølging.
Fevik bofellesskap: for mennesker med behov for tett oppfølging.

Virksomhet sosialambulerende team består av:

Charlottenlund – ambulerende tjenester og bolig for mennesker med rus og psykisk helse utfordringer samt ettervernsoppfølging.
Vossgate – bolig for mennesker med rus og psykisk helse utfordringer
Miljøtjenesten – gir ambulerende tjenester til mennesker med psykisk helse og rusutfordringer, samt lavterskeltjenester
Hjemmetjenesten – gir somatisk helsehjelp til mennesker med psykisk helse og rusutfordringer

Arbeidsoppgaver

  • Delegert ansvar for å følge opp fagutvikling og kvalitetsarbeid innen områdene:
    – Innovasjon og utvikling
    – Internkontroll
    – Prosjektarbeid
    – Intern og ekstern opplæring og undervisning
    – Samarbeid og opplæring på tvers av tjenesteområder
    – Veiledning
  • Samarbeid med utviklingssenteret, andre tjenester og virksomheter i helse- og omsorgssektoren, universitet, fagskolen og andre aktuelle aktører
  • Bidra i oppfølging av studenter, elever og lærlinger
  • Prosjektleder for aktuelle utviklingsprosjekter
  • Bidra til å øke innføringstakt av helseteknologi
  • Bistå lederteam blant annet i å oppsøke og søke tilskuddsmidler
  • Saksbehandling på fag og systemnivå
  • Være koordinator for TryggEST

Kvalifikasjoner

  • Vernepleier eller sykepleier med videreutdanning i psykisk helse og eller rus
  • Ønskelig med veiledningskompetanse
  • Ønskelig med erfaring fra både 1. og 2. linjetjenesten
  • Erfaring knyttet til klinisk vurderingsevne
  • Ønskelig med erfaring fra kapittel 9 og kapittel 10
  • Gode ferdigheter og kunnskaper om IKT-verktøy
  • Må ha gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Trygg på egne ferdigheter både faglig og personlig
  • God evne til å arbeide selvstendig, men også fungere godt i team
  • Du må være fleksibel, strukturert og ryddig
  • Du må være positiv, tydelig og samarbeidsvillig
  • Behandle brukere og ansatte på en respektfull måte
  • Trives i et miljø med høyt tempo
  • Personlig egnethet for stillingen vil vektlegges sterkt

Vi tilbyr

  • En stilling med faglige utfordringer og varierte oppgaver
  • Godt arbeidsmiljø med flinke og engasjerte kollegaer
  • En utfordrende stilling med mulighet for faglig- og personlig utvikling
  • Lønn og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende avtaleverk

Velkommen til Grimstad kommune!

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.

Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.

Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.

Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4

Kontaktinformasjon

Merete Foss Nielsen
Tjenesteleder
 E-post:merete.foss.nielsen@grimstad.kommune.no
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading