Innovasjon Norge skal gjøre norsk næringsliv bedre og dreie de norske arbeidsplassene mot en mer bærekraftig fremtid.
Vi har fått i oppdrag å skape en felles digital inngang til virkemiddelapparat (Én vei inn), slik at kundene slipper å bruke tid på å orientere seg i mengden av virkemiddelaktører. Grunnet skalering og tilkobling av flere aktører i vår løsning i 2024/25 samt teknisk kundesupport som prod.org tok ansvaret for våren -24, så har vi behov for å erstatte 1 student som har sagt opp med 1 ny student (tittel: konsulent) i 40% midlertidig årlig engasjement.
Innovasjon Norge skal gjøre norsk næringsliv bedre og dreie de norske arbeidsplassene mot en mer bærekraftig fremtid. Det er ingen liten eller enkel oppgave, men vi liker å løse vanskelige problemstillinger. De enkle kan noen andre ta seg av.
Vi har fått i oppdrag å skape en felles digital inngang til virkemiddelapparat (enveiinn.no eller les mer på innovasjonnorge.no), og det har vi lyst til at du skal hjelpe oss med. Det er ikke sikkert at du som leser dette i det hele tatt vet hva virkemiddelapparatet er. Slapp helt av, for det er du i så fall ikke alene om. Kort fortalt er det en gjeng med offentlige aktører som på ulike måter kan bidra til at norske bedrifter lykkes.
Hver dag får vi inn henvendelser fra bedrifter og privatpersoner som lurer på hvor de kan få hjelp på veien videre. Disse vil vi at du skal veilede. Noen kan få råd hos lokale etablerertjenester og inkubatorer, mens andre kan være aktuelle for finansiering hos for eksempel Enova, Forskningsrådet eller Innovasjon Norge. Uansett hvilken vei som er best, jobber vi hver dag for å ha oversikt over tilbudene som finnes, og hvor kundene til enhver tid kan få relevant hjelp. Med god veiledning gjennom hele økosystemet skapes det verdi i alle faser, og kunden får hjelpen de trenger basert på hvor de er akkurat nå. Sånn kan vi hjelpe gode idéer opp og fram.
I tillegg til å henvise kundene til rett aktør vil deler av arbeidshverdagen også innebære å bistå kunder som har spørsmål eller problemstillinger knyttet til de digitale løsningene i Innovasjon Norge. Arbeidet vil i hovedsak bestå av å svare ut skriftlige henvendelser, men du må også regne med å håndtere telefonsamtaler. Det er ikke et krav at du har erfaring fra kundeservice fra tidligere. Vi lærer deg det du trenger å vite, og er mest opptatt av at du er serviceinnstilt og klar for å skape gode kundeopplevelser.
Vi tror med andre ord ikke at du er utlært, men at du er nysgjerrig og mener at de små detaljene kan utgjøre en forskjell. Du blir en del av et team med forretningsutviklere, utviklere og designere. Det betyr at du kommer til å jobbe tverrfaglig, og det er dermed ikke bare studenter fra én studieretning som kan passe i denne stillingen. Ulikheter gjør oss bedre, og vi er først og fremst ute etter noen med rett innstilling. En interesse for innovasjon, kommunikasjon og kundeservice kan riktignok være en fordel.
Noen av arbeidsoppgavene vi ser for oss at du kommer til å gjøre:
Det er krav om flytende norsk, skriftlig og muntlig.
Hvorfor er stillingen noe for deg?
Praktisk informasjon
NB! Vi gjør en helhetlig vurdering av søkere basert på CV, søknadsbrev og eventuell relevant erfaring. De mest aktuelle kandidatene kalles inn til intervju og gjennomføring av case. Intervjuene gjennomføres fysisk i våre lokaler sentralt i Oslo.
Ytterligere spørsmål kan rettes til avdelingsleder Therese Myhre, tlf. 930 51 011/ therese.myhre at innovasjonnorge.no
Innovasjon Norge ønsker medarbeidere med forskjellige kompetanser, perspektiver, alder, kjønn og livserfaringer. Mangfold er viktig for både arbeidsmiljøet vårt og jobben vi skal gjøre. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en til å søke. Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i søknaden.
Innovasjon Norge vil kunne gjennomføre bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater for å verifisere dokumenter/opplysninger og vurdere sikkerhetsrelaterte forhold. Aktuelle kandidater vil motta ytterligere informasjon om dette. Etter søknadsfristens utløp, vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, jf. offentlighetsloven § 25. Opplysninger om deg kan bli gjort offentlige selv om du har kommet med en begrunnet anmodning om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil vi varsle deg og du vil få mulighet til å trekke søknaden.
innovasjon, student, deltid, forretning, kommunikasjon
Få e-postvarsling