Rådgiver anskaffelser

  • Offentlig administrasjon
  • 5 days ago
  • Vestland

Job Information

  • icon
    No. of Openings 1 opening

Job Description

Rådgiver anskaffelser

Vil du være med å sikre gode og bærekraftige innkjøp i en kommune i utvikling?

Askøy kommune søker en engasjert og strukturert innkjøpsrådgiver som vil spille en nøkkelrolle i å sikre at våre anskaffelser gjennomføres profesjonelt, effektivt og i tråd med gjeldende regelverk. Du får ansvar for hele anskaffelsesprosessen – fra planlegging til kontraktsoppfølging – og er en viktig rådgiver for kommunens enheter.

Stillingen er organisert i sektor Stab, og vil være en del av kommunens fagmiljø på anskaffelser og kontraktsoppfølging.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og gjennomføre anskaffelser i tråd med lovverk og interne rutiner
  • Utarbeide konkurransegrunnlag og kontrakter, samt gjennomføre forhandlinger og evalueringer
  • Kontraktsoppfølging
  • Systemansvar for digitalt verktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon (Mercell)
  • Samarbeide tett med Bergen kommune når det gjelder innkjøpssamarbeid
  • Gi juridisk støtte i anskaffelsessaker og håndtere eventuelle klager
  • Bidra til strategisk utvikling av innkjøpsområdet og sikre kvalitet i kommunens interne systemer
  • Analysere innkjøpsdata

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, gjerne master i rettsvitenskap eller annen relevant retning
  • Erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel
  • God forståelse for regelverk og juridiske vurderinger
  • Svært gode norskkunnskaper, særlig skriftlig
  • Erfaring med digitale verktøy som Mercell og Visma er en fordel
  • Realkompetanse kan veie opp for manglende formell utdanning

Personlige egenskaper

  • Strukturert og nøyaktig, med øye for detaljer
  • Løsningsorientert og analytisk
  • God evne til å få innsikt i virksomheten og ulike fagområder
  • God til å kommunisere og bygge relasjoner
  • Selvstendig, men trives også med samarbeid
  • Fleksibel og trives med høyt tempo
  • Proaktiv og tar initiativ til forbedringer
  • Trygg i å balansere mellom praktiske løsninger og prinsippfaste vurderinger

Vi tilbyr

  • En spennende og variert arbeidshverdag i en kommune i utvikling
  • Mulighet til å påvirke og utvikle kommunens anskaffelsesstrategi
  • Et godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Generelle opplysninger

I henhold til offentlighetsloven §25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette før søkerliste utarbeides.

Eventuelle vitnemål og attester kan legges inn som vedlegg til søknaden.

Ferdigheter
Beta
  • Administrere kontrakter
  • Digitale ferdigheter
  • Forskrifter
  • Juridisk rådgivning
  • Norsk
  • Offentlige anskaffelser
  • Utarbeidelse av konkurransegrunnlag

Om arbeidsgiveren

Raus – interessert – modig – kompetent

Askøy kommune er med våre rundt 30.000 innbyggere og 2000 medarbeidere en av de største kommunene og arbeidsplassene i Vestland fylke. Askøy ligger nordvest for Bergen, og det tar kun 15 minutter å kjøre fra Bergen sentrum til kommunesenteret Kleppestø. Det er også enkelt å reise kollektivt med hurtigbåt eller buss.

Sammen jobber vi for å gi øyens innbyggere et godt bomiljø med gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, og kultur- og fritidstilbud.

For at vi skal kunne løse oppgavene våre best mulig trenger vi medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Vi ser på mangfold som en styrke, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

Nøkkelord

Innkjøpsrådgiver, innkjøpsleder, kontaktsoppfølging, anskaffelser, jurist

Spørsmål om stillingen

  • Kontaktperson: Marianne Holm
  • Stillingstittel: Leder anskaffelser
  • Mobil: 97 05 18 79
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading